Czasowniki ser/tener/llamarse

 ¡Hola a tod@s!

Na ostatnich zajęciach z niektórymi klasami siódmymi mówiliśmy sobie o trzech niezwykle ważnych czasownikach - ser, tener i llamarse. 

Poniżej przedstawiam tabelkę z ich odmianą. 

Są one niezwykle potrzebne, jeśli chcesz przedstawić siebie lub inne osoby. 


yo - ja

tú - ty

él - on

ella - one

usted - pan/i


 

ser - być

tener - mieć

llamarse –

nazywać się

yo

soy

tengo

me llamo

eres

tienes

te llamas

él, ella, usted

es

tiene

se llama


Przykłady:


Soy polaco - (Ja) jestem Polakiem

Eres italiano - (Ty) jesteś Włochem

Es español - (On/a) jest Hiszpanem/Hiszpanką

Tengo un perro - (Ja) mam psa

Tienes un gato - (Ty) masz psa

Tiene un hermano - (On/a) ma brata

Me llamo Juan - (Ja) nazywam się Juan

Te llamas Pedro - (Ty) masz na imię Pedro

Se llama Patricia - (Ona) się nazywa Patrycja